AKA MONITOR  - www.akamonitor.cz - doc.A. Katolický


Monitoring

 časopisů
weblog

 

Recenze knihy
"SEO jednoduše"
Martin Domes  

Odborný weblog
NOVÉ KNIHY


Nový weblog
EXPRESSION
STUDIO 4


Nový weblog
MIND MAP AKA


Digitální
FOTO

weblog


Fotogalerie
AKA MONITORU


AKA MONITOR
ISSN 1804-042X


Computer Press, a. s., 2011. Vydání první.
CPress přichází s významnou pomocí všem těm, kdo by rádi jednoduchou metodou poznali všechny užitečné možnosti, jak své stránky dostat na přední místa vyhledávačů a oslovit tak mnohem více potenciálních zákazníků. V edici „Naučte se za víkend“ vyšla kniha zkušeného autora Martina Domese „SEO jednoduše“.

S touto publikací se za víkend či pár večerů naučíte vše, co budete skutečně potřebovat. Zkušený autor vás v šesti kapitolách provede důležitými oblastmi a fázemi SEO od přípravných kroků přes analýzu a vlastní optimalizaci až po sledování, jak optimalizace vašim stránkám pomohla a kde by ji bylo možné ještě vylepšit. Kniha Martina Dobese neprobírá všechny funkce SEO. Vysvětluje a ukazuje, jak se provádějí nejpotřebnější úkony. Kniha vyniká přehlednou dvoubarevnou sazbou. Jazyk je srozumitelný, autor probírá látku podle jednotlivých fází procesu optimalizace. Martin Domes je autorem celé řady úspěšných knih. Má bohaté zkušenosti z vlastní praxe v oblasti SEO. Webovou stránku autora najdete na adrese www.MDwebdesign.cz

Cílem knihy je podat základní a praktický, nikoliv podrobný a teoretický, vhled do problematiky kolem SEO. Na získaných vědomostech může čtenář přímo stavět ve své' profesní praxi a dalším vzdělávání. Informace podané v knize lze přitom snadno zvládnout ve velmi krátké době.

Podrobný obsah knihy najdete v souboru PDF, který na webu CPressu ke stažení na TÉTO adrese. Uvádím seznam vybraných dílčích témat, přibližující přístup autora k tématu:

- CO TO JE SEO
- JAK FUNGUJÍ VYHLEDÁVAČE A JAK HODNOTÍ STRÁNKY
- ZAKÁZANÉ A POCHYBNÉ TECHNIKY SEO
- ANALÝZA KONKURENCE
- VOLBA KLÍČOVÝCH SLOV
- ANALÝZA ZPĚTNÝCH ODKAZŮ
- ODDĚLENÍ PREZENTAČNÍHO KÓDU OD OBSAHU
- HODNOCENÍ STRÁNEK VE STRUKTUŘE WEBU
- ODKAZY V NAVIGACI A V OBSAHU STRÁNKY
- OBRÁZKY A SEO
- ANALÝZA PŘÍTOMNOSTI A HUSTOTY KLÍČOVÝCH SLOV
- MAPA WEBU
- Budování zpětných odkazů a propagace stránek
- MIKROSTRÁNKA A MIKROWEB
- ZPĚTNÉ ODKAZY PROPAGACÍ WEBU
- PROPAGACE INTERNETOVÉHO OBCHODU
- SLEDOVÁNÍ POZIC VE VYHLEDÁVAČÍCH A HLÍDÁNÍ ZPĚTNÝCH ODKAZŮ
- ČTEME VE STATISTIKÁCH GOOGLE ANALYTICS
- ZJIŠŤOVÁNÍ PROBLÉMŮ WEBU
- Test nabytých dovedností

SEO je zkratkou anglického pojmu Search Engine Optimization, česky optimalizace pro vyhledávače. Ano, vše se tedy bude točit kolem vyhledávačů. Cílem SEO je posunout vaše webové stránky ve výsledcích vyhledávání ve vyhledávačích jako je Google či Seznam výše na lepší pozice, a tím dosáhnout vyšší návštěvnosti a potenciálně i větších zisků. SEO není jeden postup ani zaručená metoda, ale je to souhrn technik, sledování, ladění a také neodmyslitelného marketingu. Většina technik používaných v rámci SEO není nijak speciální, vše vychází ze zásady tvorby sémantického a přístupného webu, k čemuž se následně přidávají další metody směrující k lepšímu hodnocení webu ze strany vyhledávače.
---
SEO zahrnuje následující činnosti:

- Volbu správné a logické struktury webových stránek.

- Tvorbu k vyhledávačům přátelského a sémanticky správného kódu webových stránek.

- Tvorbu uživatelsky přitažlivého, smysluplného a zajímavého textového i obrazového obsahu.

- Budování zpětných odkazů vedoucích na jednotlivé stránky webu z jiných webů.

- Průběžnou analýzu pozic webu ve vyhledávačích a další úpravu stránek vedoucí ke zlepšení pozice webu ve výsledcích vyhledáváni.

Pro mnoho lidí, jichž se SEO bezprostředně dotýká, je stále mýty opředenou záhadou. Žádná kniha nám neposkytne zaručené postupy, jimiž své webové stránky a internetové obchody dostaneme na první pozice ve vyhledávačích. Martin Domes se poctivě snaží ukázat, jaké' techniky a praxi zvolit, abychom se k těmto výsledkům dopracovali.

Kniha M. Domese představuje základní postupy a principy optimalizace, jež můžeme okamžitě využít pro své projekty. Výklad je koncipován formou postupné výuky krok za krokem. Začíná výukou naprostých základů a přípravou na SEO, potě postupuje přes jednotlivé fáze optimalizace a končí vyhodnocováním její úspěšnosti. Autor ve svém výkladu v knize využívá volně dostupné' nástroje, které čtenářům optimalizaci zjednoduší, urychlí a zpřehlední. Kniha nejde do hloubky a nezatěžuje podrobnostmi, které nutně nemusíme znát a které v případě zájmu najdeme v publikacích pro pokročilé. Některé části knihy předpokládají základní povědomí o jazyku HTML, v němž se webové stránky kódují. Kniha samotná však s žádným konkrétním kódem nepracuje. Předpokládá  orientaci v prostředí Internetu a schopnost ovládat internetový prohlížeč.

Vysloveně prakticky orientovaná je posledním šestá kapitola. V této kapitole se naučíte využívat několik zajímavých webových služeb a nástrojů. Dozvíte se, jak využívat automatického sledování pozic na klíčová slova ve vyhledávačích, hodnocení webu ze strany Googlu a Seznamu nebo hlídání zpětných odkazů. A to vše se službou SEO Monitor.

Naučíte se  úplným základům vyhodnocování návštěvnosti webu a jejím trendům, díky čemuž budete schopni zanalyzovat, zda jsou vaše optimalizační snahy účinné. Rovněž se dozvíte jak zjistit a řešit problémy s vyhledávačem Google.
Kniha je určena marketingovým manažerům a asistentům, webmasterům, začínajícím webdesignérům a webovým programátorům, ale také majitelům jakýchkoli webových stránek nebo internetových obchodů.  V této knize se dozvíte vše základní pro to, abyste mohli začít sami provádět optimalizaci vašeho webu nebo internetového obchodu pro vyhledávače. Své znalosti, získané prostudováním knihy, si můžete ověřit  testem.

doc. Arnošt Katolický,
9. srpna 2011.
 

 

doc.aka(@)akamonitor.cz