Nejnavštěvovanějšími stránkami jsou weblogy: ITSM/ITIL, VISIO, e-Learning, digifoto a j.
     

Doc. Ing. Arnošt Katolický, CSc

AKADEMIE MANAGEMENTU AKA-KONZULT

HOME

KONTAKT

Poradenství, vzdělávání a zpravodajství

SOUDNÍ ZNALEC

A K A   M O N I T O R


RECENZE
----------
DigiFoto
----------
E-books
 

 

NOVINKY
ČASOPISY

 

MAPA

 

 
E-books
Projekt. manag.
Znalost. manag.
E- business
E-learning
Nová ekonomika
Inovace
Reportáže
Recenze
Foto-Video
 

Měsíční
návštěvnost
AKA MONITORu
v březnu 08

336.025
přístupů

 
aaa

K N I H Y - R E C E N Z E - 2001 až 2008

 


Blogy: Publikuj a prosperuj

Blogování pro váš business

DL Byron a Steve Broback
 


 

         

Podtitulek knihy, kterou vydala GRADY v roce 2008, zní: "Blogování pro váš business". Autoři knihy tak vyjadřují skutečnost, že blogy již zdaleka neslouží pouze pro zábavu několika nadšenců nebo zveřejňování fotografií domácích mazlíčků. Neuplynulo mnoho času od doby, kdy byly v ČR blogy ( dříve "weblogy" ) považovány za nástroj exhibicionystů i mnohými ICT odborníky a kdy byly dost energicky odsuzovány. Přiznám se, že jsem docela pyšný na své stránky ze září a října 2002 nazvané "Weblog o weblogu"a "Moje cesta k weblogu", jelikož se nestává každý den, aby člověk odhadl vývoj tak, jako se mi to podařilo v případě blogů ( weblogů). Vývoj však šel vpřed takovým tempem, které jsem ani já tehdy nečekal. Své blogy dnes mají takové úctyhodné korporace jako je Boeing nebo General Motors, Microsoft. Poté, co si přednosti blogů uvědomily nejen jednotlivci, ale i firmy, vznikla na internetu samostatná "blogosféra". Blogy rychle získávají na popularitě jako poměrně levný a překvapivě účinný marketingový nástroj. Současně hrají významnou roli v public relations i zákaznických službách.
V roce 2008 se nám, zásluhou GRADY, dostává do rukou český překlad knihy "Publisch and Prosper: blogging for Your Business" - na našem knižním trhu pod názvem "Blogy: Publikuj a prosperuj. Blogování pro váš business".
Obsah knihy – struktura na úrovni kapitol:
-
Seznamte se s blogy
- Na co se zaměřit
- Kolik toho do blogu psát a jak často?
- Design s ohledem na čtenáře
- Nástroje a implementace
- Jak psát blog
- Zveřejnění blogu a získání pozornosti .
- Monitorování a správa blogu
- A co dál?   

Vybraná dílčí témata:
- Proč byste měli blogovat?
- Automatické rozesílání obsahu
- Internetové vyhledávače dávají blogům přednost
- Zaměření na marketing
- Přitáhněte větší provoz na své stávající webové stránky . . .
- Zaměřeno na vztah s veřejností
- Měřítko úspěchu
- Určení zdrojů, omezení a zavedení kultury
- RSS a syndikace. Trackbackv  
- Možnost grafického návrhu
- Zvažte povahu a potřeby svého blogu
- Výběr softwarové platformy
- Zveřejnění blogu. Zaujměte, přijďte s něčím novým     
- Poznejte své čtenáře. Povzbuďte čtenáře ke komentování
- Získejte si pozornost blogosféry. Dávejte o sobě vědět
- Navázání komunikace. Povzbuďte čtenáře ke komentování     
- Vše v zájmu kvalitního obsahu. Jak psát pro své čtenáře      
- Dostatek odkazů. Provokativní styl
- Jak vás Google vidí. Jaká jsou vaše klíčová slova        
- Vyhodnocení intenzity provozu
- Komentáře a diskuse v nich
- Mobilní blogování. Audio a video
- Hlavní proud. Publikujte a dobře se vám povede

Autoři knihy,DL Byron a Steve Broback, zvolili neformální tón a ryze praktický přístup. Prezentují užitečné metody, nástroje a nápady, které mohou pomoci stejně tak živnostníkům s omezenými prostředky na budování vlastní značky, jako velkým korporacím, které o zavedení blogu uvažují.

Kniha je praktickým návodem k tomu, jak můžeme pomocí blogů propagovat svoji značku, zvýšit prodej výrobků a diskutovat se zákazníky. V knize se dozvídáme, jak se vydat na někdy trnitou cestu blogování a jak v této oblasti dosáhnout úspěchu. Zjistíme, jak vytvořit a zveřejnit blog, který se hodí k našemu druhu podnikání. Dozvíme se, jak díky vhodnému návrhu a obsahu bude právě náš blog vynikat nad ostatními. Autoři nás upozorňují na chyby, kterým bychom se měli vyhnout, i na nástroje, které lze použít.

Autoři důrazně upozorňují na skutečnost, že firmy, které potenciál webu a blogů v oblasti interaktivní komunikace se světem rozpoznaly jako první, mají dnes zřetelný náskok před konkurencí. Dokonce i zákazníci jsou často překvapeni a potěšeni pohotovou a vstřícnou reakcí těchto společností. Jenže lidé po čase začnou stejnou úroveň služeb vyžadovat všude a s tím jak budou blogy svoji funkcionalitu dále rozšiřovat, zůstanou firmy, které jejich význam nedokáží docenit, nevyhnutelně pozadu.

Podle názoru autorů se blogy stanou se něčím zcela obyčejným. Čím více lidí se bude na utváření blogosféry podílet, tím méně ponese blog punc něčeho zvláštního. Pro ty, kdo chtějí na Internetu publikovat, budou i tak bíogy ještě dlouho ideální platformou. Blogy jsou nejsnáze použitelným a nejlevnějším nástrojem k publikování dokumentů, které se pak šíří přes RSS. To je technologie, která se v nadcházejících letech ještě více rozšíří a rozesílání dat v tomto nebo některém podobném formátu se stane takřka povinností.

Blogy považují autoři knihy za skvělým nástrojem pro firmy i jednotlivce. Použitá technologie jim umožňuje snadno komunikovat se zákazníky a základní charakteristiky blogů (snadné použití, nízké náklady, vysoký výkon a možnost snadného šíření obsahu) dojdou v nadcházejících letech patřičného docenění, z nějž budou jejich uživatelé - firmy - patřičně profitovat. Vzhledem k tomu, v jaké situaci jsou blogy teď a jakým směrem se ubírají, je zřejmé, že blogům patří budoucnost.

Nejen díky autorům, ale i díky překladateli, Jiřímu Hynkovi, je obsah knihy podán srozumitelným jazykem, je doprovázen velkým množstvím screenshotů, přibližujícím úspěšné blogy mnoha firem. Kniha je vynikající příručkou, jejíž obsah může být využit nejen při tvorbě a provozu blogů. Mnohé zkušenosti a rady se týkají širší problematiky intertnetového marketingu a Public relations.

Autoři na závěr své knihy ocitovali názor jednoho účastníka semináře, který údajně řekl: „Mám strach vlastně jen z jedné věci - ze vstupu do neznáma." V této souvislosti vyslovili autoři naději, že jejich kniha vnesla do neznámého světa blogů trochu světla a pomohla čtenářům zjistit, že v blogosféře není nic, čeho by se měl bát, pokud jsou připraveni oslovit své publikum upřímným a lidským hlasem.

Autoři nakonec zformulovali výzvu: „Tak tedy do toho! Začněte blogovat. Poznejte své zákazníky. Bavte se. Publikujte a dobře se vám povede.“

Přesto, že originál knihy vyšel již v roce 2006, je kniha ještě dnes výborným průvodcem pro každého, kdo uvažuje o využití blogů ve svůj prospěch - ať je to osoba, nebo firma - malá či velká. Kniha mne svým obsahem i podáním velmi potěšila a mohu ji s čistým svědomím doporučit.


Doc. Arnošt Katolický
©
Doc.aka@akamonitor.cz
http://www.akamonitor.cz/akamonitor_cz.htm
3. května  2008.

 

Další recenze ZDE

 
 

Nejnavštěvovanější  weblog věnovaný tématu "ITSM - ITIL"
(
IT Infrastructure Library)

PODCSASTING
nový weblog věnovaný PODCASTINGU

Katalog recenzí

   Autor obsahu a webmaster: doc.aka@akamonitor.cz