Omlouvám se
za určitý výpadek v aktualizaci weblogu, který byl
způsobený mým zaneprázdněním nad tématy "SW
Requirements Management" ( Správa sw požadavků ) a
"Informační management". Každé z témat má svůj
weblog: - www.akamonitor.cz/SRM.htm
a - www.akamonitor.cz/IM.htm. Zaměření
souvisí s mým působením na Vysoké škola manažérské
informatiky a ekonomiky v Praze. A děkuji věrným
návštěvníkům! Vynasnažím se výpadek nahradit! Arnošt
Katolický ----------------------------------------------------------------
 30. a
31. května 2007 proběhne na Ekonomicko-správní
fakultě Masarykovy univerzity v Brně
mezinárodní odborná konference s SCO (Sharable
Content Objects) 2007. Základní
tematické okruhy: - sdílení
elektronického výukového obsahu - výsledky
základního a aplikovaného výzkumu v oblasti e-learningu
- ekonomika a řízení procesů souvisejících s
realizací e-learningu - kvalitativní hodnocení
e-learningových kurzů - standardy e-learningu ve
vztahu k akreditacím studijních programů - digitální
knihovny a standardy - videokonference ve výuce
- e-learning 2.0 - e-learning v celoživotním
vzdělávání - tutorování a kolaborativní formy práce
V rámci konference bude rovněž pořádána
„Přehlídka kursů a technických řešení v
e-learningu“ jako praktické nekomerční workshopy v
počítačových učebnách. Přihlášení účastníci zde mohou
zájemcům prakticky předvést ukázku práce v jimi
používaném systému, či je provést přímo vlastním
vytvořeným kurzem apod. Výzva k přihláškám, podmínky a
instrukce k prezentacím budou vyhlášeny v lednu 2007 -
sledujte, prosím, aktuality na našich stránkách. Více
najdete na adrese: http://sco.muni.cz/2007/ ---------------------------------------------------------------- PMPrepcast - Portál věnovaný
přípravě na zkoušky z PM
Zajímavý příklad toho, jak
mají e-learning a moderní technologie webové
komunikace k sobě blízko je uplatnění podcastu v
on-line přípravě na zkoušky spojené s certifikací v
oblasti projektového managementu. Myslím, že stojí za
to, abyste se podívali na nový portál s názvem "The Project Management
Prepcast". Na níže uvedené adrese
se dočtete ( cituji ): "Helping you prepare to
take the PMP® exam! Are you planning to
take the PMP® exam? We can help you prepare!
Use your MP3 player to prepare for the PMP® exam. Listen
to The Project Management PrepCast™ and let us explain
the concepts, methods, tools and techniques that you
will need in order to feel ready to sit for the PMP®
exam. Our episodes will acquaint you with the
information that you need. Carry them with you wherever
you go. Preparing for the exam has never been easier!
http://www.pmprepcast.com/
---------------------------------------------------------------- Podcasting O tom, jak
dalece téma e-learningu a podcastingu spolu
souvisí a jakou to má perspektivu se vedou diskuse.
Dříve, než si odpovíme, nemusí uškodit trochu se po webu
porozhlédnout a zjistit co se v této oblasti děje ve
světě. Abych tomu napomohl, zřídil jsem samostatný
weblog věnovaný tématu podcasting. Najdete ho na adrese
www.akamonitor.cz/podcast.htm.
Feed pro RSS čtečku je: www.akamonitor.cz/podcast.xml. ---------------------------------------------------------------- E-learning a ETIKA v podnikatelském
prostředí Na jaře 2006 vydala GRADA knihu
s názvem "ETIKA v podnikatelském prostředí". Moji
původní recenzi knihy najdete v nejbližších dnech na
adrese http://ebooks.akamonitor.cz/recenze/.
Součástí kapitoly "rozvoj osobnosti manažéra" je výklad
věnovaný moderní technologii vzdělávání se strukturou:
- E-learning - vzdělávací objekty - digitální
knihovny. - e-learning v rámci firmy - zavádění
distančních studijních programů - standardizace
technologií vzdělávání. Kapitola obsahuje též
přehled používaných přístupů zpracovaných
CEN/ISSS v roce 2002. Přehled se zabývá: - procesně
orientovanými přístupy - produktově orientovanými
přístupy - transparentností zdrojů pro v
zdělávání. Zajímavou částí je i pojednání o
bodování návrhu výuky a návrhu softwaru. Text
kapitoly uzavírá typologie studujících on-line
vzdělávání a úvaha s doporučením na téma: co je nutno
řešit při zavádění e-learningu. Čtenáře určitě
zaujmou i navazující části knihy, na příklad základy
managementu znalostí ( rovněž v kontextu etických
problémů v podnikatelském prostředí). --- Konference SCO 2006 (Sharable
Content Objects) 1. a 2. února 2006 se uskuteční v
Brně konference věnovaná širokému okruhu problematiky
sdílení výukového obsahu. Podrobný PROGRAM KONFERENCE
NALEZNETE NA ADRESE http://sco.muni.cz/2006/program.php
Zakladni
tematicke okruhy konference jsou: - Sdileni
elektronickeho vyukoveho obsahu - situace a trendy v
CR - E-learning jako pedagogicky proces zamereny na
studenta - zkusenosti - Vysledky zakladniho a
aplikovaneho vyzkumu v oblasti e-learningu -
Institucionalni zajisteni e-learningu - Ekonomika a
rizeni procesu souvisejicich s realizaci
e-learningu - Kvalitativni hodnoceni e-learningovych
kurzu - Standardy a jejich vyznam v e-learningu -
Software pro e-learning ---------------------------------------------------------------- E-Learning
for Defence and
Security’
30. listopadu 2005 se uskuteční v Berlíně forum
věnované „E-Learning for Defence and
Security“. V pozvánce na setkání se praví
– cituji: “The new security environment also means
that there is a growing need for security-related
e-learning and online training packages in many areas of
civil society. Security awareness among employees, for
example, can be greatly enhanced by appropriate
corporate intranet programmes. Increasingly, the
corporate world is realising that it is very much part
of the new security environment and that e-learning can
play an important role in developing new security
solutions“.
Základními tématy
pro diskuzi na setkání jsou: Military
and naval applications of e-learning Security
applications of e-learning E-Learning and security
awareness Emergency planning and e-learning
Online training for resilience and recovery The
business case for e-learning in defence and security
Developing and marketing e-learning to the military
and security establishment E-Learning and security
cooperation Public / private sector cooperation
Measuring success Network-centric warfare and
e-learning Online training for crisis management
Data, information and financial security Public
internet security awareness – case studies of the UK and
Finland Procurement, contracting and standards
Securing applications Language, security and
e-learning Major events and online training
Více se dozvíte na webové stránce
věnované setkání: http://www.online-educa.com/en/forum_defence.htm ---------------------------------------------------------------- SCO
2005 Na 25. a
26. května připravuje Masarykova univerzita ve
spolupráci s Univerzitou v Hradci Králové 2. ročník konference o e-learningu.
- SCO 2005. Konference proběhne v Brně na půdě
Fakulty informatiky. Jejím tématem je elektronická
podpora výuky. Účastníci budou diskutovat o
zkušenostech s existujícími systémy pro její správu
(LMS), tvorbou výukových kurzů a podporou její
přenositelnosti, standardizaci kurzů, využití
multimédií, mezinárodní a meziuniverzitní spolupráci,
trendy a vizemi do budoucna atd. O tom, že
budete mít s kým diskutovat, se můžete přesvědčit
v seznamu registrovaných účastníků vystaveném na
webu konference. Při registraci nebudete kupovat zajíce
v pytli. Na webu jsou vystaveny abstrakty všech
plánovaných příspěvků zařazených do programu konference
SCO 2005. Sborník z konference bude
obsahovat 39 recenzovaných příspěvků, včetně tří zvaných
přednášek. Sborník tak má šanci stát se cenných
souborem poznatků pro všechny zájemce o aktuální
přístupy a výzkum v oblasti elektronické podpory výuky -
e-learningu. Všechny potřebné informace vztahující
se k 2. ročníku konference a přihlášku najdete na
adrese: http://sco2005.fi.muni.cz/ Arnošt
Katolický http://www.akamonitor.cz/aka-welog.htm ---------------------------------------------------------------- Elektronická
výuka školám Soutěž o řešení vhodné pro učitele a
žáky Společností AutoCont On-line a Microsoft
vyhlásily soutěž do o nejlepší elektronický výukový
materiál pro produkt Microsoft Class Server ve školním
roce 2004-2005. Soutěž má za cíl podpořit aktivitu a
zájem škol o prezentaci svých činností v oblastí tvorby
a využíváni elektronických výukových materiálů v rámci
výuky a samostudia žáků. Soutěže se mohou zúčastnit
základní školy, střední školy a učiliště se sídlem na
území České republiky.Zájemci o účast v soutěži se mohou
přihlásit na internetové adrese www.classserver.cz (
více v ComputerWorld
10/2005) ---------------------------------------------------------------- EXCEL
- Makra - VBA On-line kurz nabízený firmou
Dashofer MS EXCEL patří vedle MS WORDu k
nejpoužívanějším softwarovým nástrojům celé řady
profesí. Jednou z jeho předností je schopnost uspokojit
nároky jednoduchých úloh i velmi složitých
aplikací Znalost základů VBA, společně s využitím
MAKER, umožňuje uživatelům – tvůrcům využít Excel k
vytváření náročných aplikací šitých na míru potřeb. Na
toto téma byla vydána celá řada knižních publikací a
několik multimediálních příruček. Vývoj přístupů ke
vzdělání směrem k e-learningu nenechal bez povšimnutí
ani přípravu uživatelů Excelu na uvedené náročnější
aplikace. Pro čtenáře, kteří dávají přednost
individuálnímu, částečně asistovanému studiu, nabízí
vydavatelství Dashofer „On-line kurz EXCELU se zaměřením na
MAKRA.“ Firma Dashofer mi umožnila detailní
seznámení s uvedeným kurzem. Na níže uvedené adrese
uvádím náhled do prostředí
on-line kurzu a jeho hodnocení. Ze svého
hodnocení vyjímám: - Zvolená forma výuky je
racionální. Studující dostává každý týden k dispozici
aktuální lekci s novým studijním tématem. Samotný výklad
( lekce) je doplněn příkladem, cvičením s úkolem a
vzorovým kontrolním řešením. - Rozsah lekcí ( v Kb )
nepřesahuje přijatelnou míru odpovídající podmínkách
stahování při pomalejším připojením k internetu. -
Lekce jsou podávány srozumitelným jazykem. - Celá
výuka je zaměřena na potřeby praxe. - Sekvence
výkladu je ( až na malé výjimky ) dobře volena.
Studující má navíc možnost návratu k obsahu předešlých
lekcí. - Náročnost úkolů a příkladů je dobře
volena. - Výklad respektuje cíl kurzu. Nezachází do
přílišných podrobností jazyka VBA, jeho výklad slouží
potřebě úprav zaznačených maker. Více najdete na
adrese: http://www.akamonitor.cz/excel_makra_vba.htm aka ---------------------------------------------------------------- Y!Q
- nová služba firmy Yahoo! Nově koncipované
vyhledávání na internetu Již delší čas se
řeší problém kontextového vyhledávání na webu. Mělo by
dojít k výraznému snížení procenta nerelevantních
výsledků vyhledávání. Problém byl a dosud je v tom,
jakým racionálním způsobem vyjádřit onen kontext.
Firma Yahoo přichází s novou a pro uživatele velmi
snadno zvládnutelnou metodou. Stačí nainstalovat
speciální DemoBar do Internet Explorertu ( 5 a vyšší
verze ) obsahující tlačítko "Related Search". Zadání
kontextu probíhá tak, že uživatel pomocí myši označí
přímo na stránce, na které se právě nachází, slovo -
slova - odstavec obsahující klíčová slova pro hledání.
Poté kliknete na tlačítko "Related Search" a to je vše
co se po Vás chce. Základ efektu spočívá v tom, že
vyhledávač má podstatně více informací o tom, o jaký typ
informací máte zájem. Systém totiž aktivuje rozšířené
vyhledávání z klíčových slov, které nalezl na právě
aktivní stránce. Výsledky jsou zobrazeny na původní
webové stránce, což urychluje vyhledávání. Novinku
si můžete vyzkoušet na adrese: http://yq.search.yahoo.com/splash/demobar.html
Podrobnější výklad v angličtině najdete na adrese:
http://help.yahoo.com/help/us/ysearch/yq/index.html ---------------------------------------------------------------- E-learning v praxi Způsob,
jak se lidé učí, se mění za pochodu. Pod tímto názvem
je opublikován článek v prosincovém čísle časopisu PC
World. Z obsahu: - Co všechno se nyní
nabízí? -
Bezpečnost je v popředí - Bezdráty jsou
aktuální - IT Essentials I a II
- náplň obou kurzů - Škola, kde to
funguje Obsah článku se
převážně týká změn v orientaci a náplni e-learningových
aktivit Cisco Network Academy. ---------------------------------------------------------------- Školení na míru Pod tímto
názvem zveřejnil CemputerWorld následující zprávu: Společnost CCA Group vytvořila
nástroj na tvorbu e-learningových
kurzů Ramses Course Designer. Ten poskytuje
jednoduché uživatelské prostředí, které umožňuje
vytvořit plnohodnotný e-learningový kurz integrovatelný
do běžných LMS systémů. Ramses Course Designer je určen
pro státní i komerční firmy, které chtějí samy
rozšiřovat vzdělání ( rekvalifikaci) svých
zaměstnanců. ---------------------------------------------------------------- Projekt e-learningového mostu Kanada -
Evropa Kanadské a evropské univerzity a
společnosti spojily síly v e-learningu. Společnost
Technomedia Training je iniciátorem vytvoření
e-learningového mostu - internetové sítě pro výměnu
obsahu a metod elektronického vzdělávání, jež spojí
kanadské a evropské univerzity s firmami, které se
chtějí podílet na e-learningových projektech v oblasti
managementu a technologie. Cílem rozsáhlého projektu je
podle autorů vytvořit pro členy prostředí, v němž by
mohli sdílet své zkušenosti z internetového
vzdělávání a poskytnout jim přístup ke sdíleným
kurzům. Spoluprací na elektronickém mostu si
partneři projektu chtějí zajistit podporu a urychlení
internetového rozvoje jejich lidského kapitálu
prostřednictvím sdílení strategického učebního obsahu a
nejpokrokovějších metod e-learningu. Zdroj: Deník
Právo, 3.11.2004 a portál http://www.headlines.cz/ ---------------------------------------------------------------- E-learning před branami
škol Pod takovým názvem byla v
listopadovém čísle časopisu Softwarové noviny
opublikována stručná úvaha učitele informatiky ( v
současné době pracovníka MŠMT ) Ondřeje Neumajera.
Připomíná sice, že "dnes jsou velmi ceněny procesy jako
socializace, týmová spolupráce, rozvoj
kognitivních schopností a dovedností, verbální
komunikace a získávání všestranných znalostí", což lze
elektronickou cestou zajistit v dnešních podmínkách dost
obtížně, přesto - pokud jsem ho dobře pochopil - uvažuje
sice střízlivě, nicméně optimisticky nejen o uplatnění
e-learningu ve fírmách a institucích, ale i ve školách.
Úvaha obsahuje argumenty, o které se autorův názor
opírá. 3. října 2004 A. Katolický P.S. Malá
poznámka pod čarou: měsíční návštěvnost www stránek
AKA-MONITORu činila v říjnu 119.631 přístupů. Tento
weblog se na návštěvnosti podílí nemalou měrou. Jsem
rád, že můj monitoring nevyznívá naprázdno. Pěkný
den! ---------------------------------------------------------------- Pozoruhodná návštěvnost AKA-MONITORu
S potěšením
mohu oznámit, že měsíční návštěvnost www stránek v
doméně www.akamonitor.cz v říjnu
poprvé přesáhla 100.000 a dosáhla hodnoty 119.631
přístupů. Připočtením návštěvnosti mých
dalších www stránek roztroušených po řadě servrů na
webu, se dostáváme blízko k číslu 150.000. Jsem rád, že
se mi cestou internetové publicistiky daří přispívat k
informovanosti studentů, pedagogů, manažérů, ICT
profesionálů a mnoha dalších přátel internetu. Arnošt
Katolický. ---------------------------------------------------------------- Bezplatný 7-denní přístup do
e-learningového kurzu ITIL Na adrese http://www.itil-academy.de/
s volbou "elearning" v horizontálním menu si můžete
objednat BEZPLATNÝ
TEST-ACCOUNT pro 7-denní přístup do živého
e-learningového kurzu ITIL. Po zaregistrování na www
stránce "itil-academy" obdržíte e-mail, obsahující ID a
heslo pro vstup do test-accountu. V e-mailu si
povšimněte upozornění, že nabízený test-account se
vztahu k omezené verzi reálného placeného kurzu. ( Bitte
beachten Sie, dass dieser Test-Account nur eine
begrenzte Funktionalität beinhaltet und somit nur Teile
einzelner Module enthält. Ihr Account ist für 7 Tage
freigeschaltet.) I tak si myslím, že stojí za to
prohlédnout si profesionálně provedený EL kurz, jak po
obsahové, tak po metodické a technické
stránce. ---------------------------------------------------------------- Jedno
z velmi náročných témat pro výuku formou e-learningu
je "ITIL-ITSM Best Practices". Ve svém novém weblogu
věnovaném ITIL jsem vystavil odkaz na slideshow
sestavenou z výřezů z vybraných obrazovek EL kurzu
nabízeného firmou "ITIL-Academy".
Dříve než použijete odkaz na slideshow, věnujte,
prosím, pozornost mému komentáři! Adresa weblogu
je: www.akamonitor.cz/ITIL/.
Tématika ITIL se ukázala jako velmi aktuální, o čemž
svědčí rychle rostoucí návštěvnost weblogu. Listopadová
konference
firmy "Top vision" s názvem "IT Service & Support - řízení výkonnosti,
nákladů a rizik podle ITIL Best Practices" pozornost
tomuto tématu bezpochyby dále významně podpoří. aka -
13.10.2004. ---------------------------------------------------------------- V
říjnovém čísle časopisu "The Blue Rose" najdete zajímavý
článek Jany Pradlové s názvem "Do Evropy s
e-learningem". Autorka uvádí řadu méně známých a
při tom pozoruhodných informací o aktivitách IBM ČR v
oblasti e-learningu - především v souvislosti s
přípravou pracovníků státní správy na působení v
podmínkách našeho členství v EU. Autorka shrnuje krátkou
historii působení IBM ČR v oblasti e-learningu. Podává
vysvětlení k projektu e-learningového portálu, který
přešel do ostrého provozu od 1. dubna 2004. Jde o
autonomní systém spravovaný firmou IBM jako dodavatelem
celého řešení. Jádro článku je v přiblížení vzdělávacího
obsahu projektu "Minimum o EU". Uvádí též přehled
podpůrných materiálů, které jsou součástí programu.
Zajímavá je informace o tom, že studentům-absolventům
poskytuje IBM dlouhodobý bezplatný přístup do
vzdělávacího portálu i po ukončení studia. Pouze méně
než 19 % účastníků by, podle provedeného průzkumu,
dalo přednost ve studiu klasické prezenční formě před
realizovanou formou e-learningovou. Článek končí
přehledem toho, co nového připravují IT
Education Services IBM ČR pro další
období. ---------------------------------------------------------------- V
zářijovém čísle Softwarových
novin byl publikován zajímavý text Věry
Suchánkové věnovaný hledání odpovědi na
otázku: "Ovlivňují informační
a komunikační technologie a internet, jako jejich
neoddělitelná součást, nějakým způsobem výukové postupy?
Pokud ano, jak?" Nemohu prohlásit, že se
vším v článku souhlasím, každopádně však doporučuji
článek prostudovat a nad jeho obsahem se zamyslet. O
tom, jaký význam tématu přikládá redakce SWN, svědčí
prostor 11-ti stran plných informací. Z obsahu
vybírám alespoň titulky kapitolek: - E-learning -
Informační zdroje - K čemu může být internet? -
Stroj na učení - Zdroj informací - Pomocník
učitele - Pomocník studenta - Internet doma -
Globální prostředí - pohled k sousedům - Evropa, a
nejen ta - Důležitá poznámka závěrem. Čtenář jistě
ocení vložené seznamy odkazů na webové zdroje. aka -
13.9.04 ---------------------------------------------------------------- V
nejbližším čísle časopisu Moderní řízení by měl být
zařazen speciál na téma: "Moderní formy
vzdělávání". 8.9.04 -
aka ---------------------------------------------------------------- Pristi
tyden startuje letni e-learningový kurz "DALŠÍ
MOŽNOSTI A FUNKCE DIGITALNIHO FOTOAPARATU" Bude
zaměřen na informace o barvach, o prezentacich, o praxi
a aplikacich. Posledni možnost registrace ZDARMA na
http://www.dtpstudio.cz/elearning/dmf/dmf_01.asp Ve
3 internetovych workshopech kursu se naučíte dělat 3D
foto, kruhová panorama a odstraňovat šum z
digifoto. ---------------------------------------------------------------- V
13/04 čísle Světa počítačů je zveřejněn rozhovor s
Janem Plecháčem, Key Account Managerem, LangMaster
Internetional, pod názvem "E-learning od útlého
dětství". J. Plecháč odpověděl na řadu běžně
zadávaných otázek, ale i na otázky netradiční, z nichž
za pozornost stojí: - čím se liší dosavadní české
zkušenosti s e-learningem od zahraničních -
jak vypadá optimální elektronický student a co mu u nás
zatím chybí - čím chce LANGMaster přispět k
rozšíření e-learningu v
ČR. ---------------------------------------------------------------- V
deníku Právo jsem postřehl krátkou informaci o t.
zv. "bezdečném vzdělání na
webu". Stránka je v anglickém jazyce. O
poslání stránky se dozvíte na adrese: Co se dozvíte na stránkách INFED? -
What is informal education, where does it happen
and how does it fit in with other ways of thinking about
the work? - What do informal educators actually do?
Examples from schools, social work, community
work and youth work. See, also: training informal
educators. - A (very) brief guide to informal
education theory The development of theorizing about
informal education. Links to key theorists, books and
institutions. - Explore different facets of informal
education and lifelong learning. - The history of
informal education explored via a virtual walk in
central London. Over 60 pages to visit. - The
informal education booklist. An annotated
bibliography.
---------------------------------------------------------------- V
monitorovaných zdrojích jsem našel 2
informace: 1. "Je e-learning přínosem?" tak
se jmenuje článek, který byl zveřejněn v časopise
Počítač pro každého. Mnoho nového sice nepřináší, ale
přehled výhod a nevýhod e-learningu se může
hodit.Zdůvodňuje "blended learning" -
smíšené-kombinované vzdělávání. Za zamyšlení stojí
rezolutní tvrzení autorky:"co se týká škol, tam je třeba
zachovat klasický model frontální výuky", od kterého se
odvíjí doporučení směrem ke kombinaci. 2.
obdržel jsem oběžník firmy "learn2grow". V tomto
okamžiku nemohu uvést odkaz na jeho webovou verzi,
jelikož ještě nebyl vystaven. Jde o květnové vydání
"TRENDY VE FIREMNÍM VZDĚLÁVÁNÍ ". Až bude
dostupný, doporučuji Vaší pozornosti zejména
akcent na simulaci v
e-learningu. Autorka mne opravdu potěšila,
jelikož právě na školách by tento trende mohl
přinést rozšíření oblasti užití E-L. Delší čas to
zdůrazňuji. Z mailu-oběžníku firmy cituji jeden
odstavec: "Co považuji za největší přínos
simulací pracovního výkonu? Simulace v e-learningu má
mnohem širší záběr, než učebnové hraní rolí. Máte
možnost vyzkoušet si velké množství scénářů v bezpečném
prostředí, bez toho, aby na vás byly upřeny zraky
(případně i videokamery) dalších účastníků kurzu. Můžete
si vyzkoušet i cesty, které považujete za chybné a
dozvědět se, k jakým výsledkům vás takové cesty
zavedou." aka - 5. 5.
2004 ---------------------------------------------------------------- "Zdroje
a nástroje" s podtitulkem "Podnikový e-learning vede
k úsporám a lepšímu sdílení informací" - takto je
označen článek v květnovém čísle časopisu "ebiz". Obsah
článku vyjadřuje jeho osnova: - Know-how od poučených
( kdo se EL v ČR zabývá ) - Jasná
strategie - Infrastruktura - Ve velkém i
malém - Zpětná vazba Vloženy jsou dvě okna: -
Podnikové e-learningové projekty - Řešení šité na
míru Článek poslouží k orientaci v problematice E-L
začínajícím firmám. aka -
28.4.2004 ---------------------------------------------------------------- Obdržel
jsem dubnové vydání oběžníku rozesílaného e-mailem na
vyžádání firmou "learn2grow". Obsahuje stručnou
reportáž z 4. konference "E-learning 2004".
Zasílání oběžníků si můžete objednat na www stránce
firmy, t.j. na: http://www.learn2grow.cz/
Oběžník nese název "Trendy ve firemním
vzdělávání". aka - 2. dubna
2004 ---------------------------------------------------------------- |